We Passed the Setting Sun

ANNE EASTMAN

021 March 22 ( mon ) to March 31 ( wed )
HIGURE 17-15 cas
3-17-15, Nishi-Nippori,Arakawa-Ku,Tokyo
Everyday 13pm to  19pm
higure1715cas@sea.plala.or.jp

……………………………………..

2021   April 3 (Sat ) to May 30  ( sun)
Tetsuo’s Garage
8-10 Yasukawa-cho Nikko, Tochigi
Sat & Sun  11am to 17pm by Appointment:troedssonvilla@gmail.com

2021年3月22日(月)ー3月31日(水) 
HIGURE17-15cas
東京都荒川区西日暮里3-17-15
毎日開廊 13時-19時
higure1715cas at sea.plala.or.jp

…………………………………

2021年 4月3日(土)ー5月30日(水)(*延長されてます)   
てつおのガラージ
栃木県日光市安川町8-10
土、日 11時ー17時     *完全予約制 tetsuosgarage at gmail.com

この度てつおのガラージ(日光)とHIGURE17-15cas(東京) は落合多武の企画でアン・イース トマンの We Passed the Setting Sun, (沈んでゆく太陽を通り過ぎた)展を開催します。このタイトルはエミリー・ディキンソンのある詩の中からの断片を使っています。イーストマンの活動はアート作品の制作の他に日光でのトレッドソン別邸プロジェクトにおける 展覧会企画、 主に海外のアーティストを招待するアーティスト・インレジデンス運営、若い日本人アーティストとのワークショップなど 領域横断的でまた文化人類学的な方法を用います。本展は東京の日暮里にあるHIGURE17-15cas で始まり内容を変化させ日光のてつおのガラージに移動する連続的で変則的な展示になります。日暮里では映像作品と新聞紙、鏡、ガラス、木を組み合わせた小さな立体作品を展示、日光では同じ方法論を応用して、てつおのガラージの建物全体を使うサイトスペシフィックな展示になります。天動説が地動説に覆された後 、いまだ日は沈み、昇る、リアリズムについて、または看板についてやノスタルジックの限度についてを考察する展覧会になる予定です。

アン・イーストマンは1973年にサンフランシスコで生まれ スミス大学で文化人類学を学んだ後、イェール大学で彫刻及び映像を専攻しました。これまでニューヨーク、チューリヒ、バーゼル、ウィーンなどで個展を開催しました。近年では2019年には昆明ビエンナーレ(中国)に参加、グリーンギャラリー、ミルウォーキー (スティーブン・ピピンとの2人展) 2016年、シチュエーションズ、ニューヨーク(コリン・ジョーンズとの2人展)2017年などがあります。

Tetsuo’s Garage, Nikko and HIGURE17-15cas, Tokyo are pleased to present We Passed the Setting Sun, a solo exhibition by Anne Eastman.  This exhibition, organized by Tam Ochiai,  takes its title from a fragment of an Emily Dickinson poem.  Eastman’s work is inter-disciplinary and her practice extends beyond art-making to include the Troedsson Villa Project, where in addition to inviting artists to reside and make work in Nikko, she organizes exhibitions and workshops in collaboration with members of the art community in Japan. Her exhibition will begin at HIGURE17-15 cas, Tokyo with a video work and several small sculptural pieces combining fragments of newspaper with paint, wood, glass and mirror and continue in Nikko, where she applies a similar approach to a site specific installation at Tetsuo’s Garage, an alternative art space she started in 2017.  The show in Nikko will also incorporate events and screenings organized ad hoc.
Geocentric theory was superseded by Heliocentric theory and yet the Sun continued setting and rising; this exhibition represents a kind of realism, signboard, and the limit of nostalgia.

Anne Eastman was born in 1973 in San Francisco, CA and lives and works in New York.  After studying anthropology at Smith College she received her MFA in Sculpture from Yale School of Art. She has had solo-exhibitions in New York, Zurich, Basel and Vienna and more recently presented her work in the Kunming Biennial in Yunnan, China, in 2019 and at two person shows at Green Gallery in Milwaukee, WI (with Steven Pippin) in 2016, and Situations, New York (with Corrine Jones) in 2017. 

TETSUO’S GARAGE SALON​

4月10日(土) April 10th Saturday
もりさき れいこ[三乗堂]Reiko Morisaki (Sanjoudou) Buddhist Statue Restorer
Riku Iioka, Curator  & May Shirao, Editor, Artist
ナカバヤシアリサArisa Nakabayashi, Artist 

4月11日(日) April 11th Sunday
ナカバヤシアリサArisa Nakabayashi, Artist 

4月14日(水) April 14th Wednesday
1pm ~ Meguninja (OLTA)
たての先生 3pm~[東京大学植物園]Professor Masaki Tateno, Nikko Botanical Garden

4月16日(金) April 16th Friday
Tadao Ishikawa, Anne Truitt’s Driver, Tokyo Between 1964 And 1967

4月18日(日) April 18th Sunday
1pm KAYOKOYUKI Gallerist 

4月21日(水) April 21st Wednesday
Tomomi Nishimura, Artist 

4月23日(金)
Taro Nettleton, Associate Professor Of Art History, Temple University Japan

4月25日(日)
梶原瑞生 Mizuki Kajihara, Artist

2/28 (水) *延期 Postponed
大木裕之 Hiroyuki Oki, Artist

———————————–

***Tetsuo’s Garage Salon, Social Distance Socializing With Open Doors & Free Masks. 2nd Floor Limited To 5 People At One Time, 1st Floor Limited To 8 People At One Time.

INSTALLATION VIEW, HIGURE 15-17 CAS

title tbd (gourd)
2017-2020
鏡, ガラス, 新聞紙
(1970年 朝日新聞),
墨, スプレー, 木
37h x 46w x 11d in
93.98h x 116.84w x
27.94d cm
title tbd (gourd) 2017-2020
Mirror, glass, Newspaper (asahi Shimbun 1970), Sumi ink, Spray Paint, Wood
鏡, ガラス, 新聞紙 (1970年 朝日新聞), 墨, スプレー, 木
37h x 46w x 11d in 93.98h x 116.84w x 27.94d cm 
title tbd (gourd)
2017-2020
鏡, ガラス, 新聞紙
(1970年 朝日新聞),
墨, スプレー, 木
37h x 46w x 11d in
93.98h x 116.84w x
27.94d cm
We Passed the Setting Sun, Higure 15-17cas, Installation view
We Passed the Setting Sun, Higure 15-17cas, Installation view
We Passed the Setting Sun, Higure 15-17cas, Installation view
these were the launch days 2020
Mirror, Glass, Asahi Newspaper (2017), Sumi Ink, Spray Paint, Wood
鏡, ガラス, 新聞紙 (2017年 朝日新聞), 墨, スプレー, 木
26h x 34w x 10d in 66.04h x 86.36w x 25.40d cm 
田舎暮らし・Country Living, 2020
mirror, glass, asahi Newspaper (2019), wood
鏡, ガラス, 新聞紙 (2019年 朝日新聞),木
30h x 24w x 10d in
76.20h x 60.96w x 25.40d cm 
We Passed the Setting Sun, Higure 15-17cas, Installation view

We Passed the Setting sun, continuation at TETSUO’S GARAGE, April 3 (Sat ) to May 30  ( sun)

We Passed the Setting Sun, 2021, Tetsuo’s Garage Installation view
We Passed the Setting Sun, 2021, Tetsuo’s Garage Installation view
We Passed the Setting Sun, 2021, Tetsuo’s Garage Installation view
4の女性の正体は? 2020
鏡, ガラス, 新聞紙 (1970年 朝日新聞), 墨, スプレー, 木
34h x 33w x 8 1/2d in
86.36h x 83.82w x 21.59d cm 
日本のオオカミ
Nihon no Okami (Japanese Wolf) 2021
Newspaper, Sumi, Spray, Glass, Wood frame, Iron Rebar
新聞紙, 墨, スプレー, ガラス, 木枠, 鉄筋 
日本のオオカミ
Nihon no Okami (Japanese Wolf) 2021
Newspaper, Sumi, Spray, Glass, Wood frame, Iron Rebar
新聞紙, 墨, スプレー, ガラス, 木枠, 鉄筋 
Time 2020
鏡, ガラス, 新聞紙(Japanタイ ムス), 墨, スプレー, 木
35h x 28w x 8d in
88.90h x 71.12w x 20.32d cm 
Fusuma High 2021
2021
ガラス, 鏡, 新聞紙, 木, 墨, ス プレー 
Detail of Fusuma High
We Passed The Setting Sun, Collage Series, 2021
newspaper, Japanese Calligraphy paper, sumi, spray paint
新聞紙, 墨, 紙, スプレー 
these were the launch days 2020
鏡, ガラス, 新聞紙 (2017年 朝日新聞), 墨, スプレー, 木
26h x 34w x 10d in
66.04h x 86.36w x 25.40d cm 
Fusuma Low 2021
ガラス, 鏡, 新聞紙, 木, 墨, スプレー 
Altered Cabinet, Antique Glass, Mirror, Newspaper, Wood, stain, Sumi, Spray Paint
Whole Moons 2021
Kotatsu, Glass, Mirror, Newspaper, Sumi
こたつ, ガラス, 鏡, 新 聞紙, 墨 
We Passed the Setting Sun, Installation Detail, Cryptomeria Bark, Rebar